fredag den 28. oktober 2016

Afslutning på sæsonen og nye mål

Min plan var oprindeligt at køre et par løb eller enkeltstarter i sensommeren...Det blev ikke til noget!
Enkeltstarter var der ikke mange at vælge mellem, men havde dog overvejet den i Århus, som jeg har kørt de sidste 2 år. 23,5km ud/hjem. De 2 forgående år har jeg her været meget tæt på målet om 40 i snit. Jeg tror jeg havde klaret det i år hvis ikke...

At jeg gik galt af datoerne...

Lørdag i uge 36 besluttede jeg mig for at kører en lille TT test. Dog ikke på Søbyrunden, da dele af denne var "nyastfalteret"(læst: De havde fyldt en masse små løse sten oven på noget flydende tjære...)
Derfor lavede jeg en rute på nettet, som jeg så trillede ud på efter opvarmning på turbotræneren.
13,33km i en lille blæst - 40,2km/t i snit. Ikke en speciel hurtig rute efter min vurdering, så var fantastisk tilfreds.

Glad kørte jeg hjem og gik(efter afruldning) på DCU's hjemmeside for at melde mig til førnævnte enkeltstart som jeg mente var lørdagen efter...Det var det ikke - Den var blevet samme dag som min lille test...nederen!
Jeg tror jeg havde holdt 40+ i snit på denne også, da den i min optik er en hurtigere rute.

Lige nu går jeg med lidt forskellige planer næste år.
Dels vil jeg stadig gerne kører lidt fællesstarter og enkeltstarter, men jeg har også fået en anden plan i hovedet...Jeg vil lave en halv IM igen...Så vinteren kommer til at gå med at teste knæet lidt af.

Hvis jeg går i gang med projekt 1/2 IM er der flere udfordringer:
1. Jeg har ikke tid til at træne så meget mere som dengang jeg dyrkede triathlon(rigtigt)...
2. Jeg skal mentalt være klar på at min målsætning på tiden skal nedjusteres i forhold til for 5-10 år siden - det bliver svært...
3. Jeg er nødt til at træne op med et minimum af løb...

Tager man ovenstående in mente gir det også nogle fordele!
1. Langt den største del af træningen vil være cykling - Dermed kan jeg også stadig træne til cykelløb!
2. Lykkedes det mentale, vil jeg få en federe oplevelse under stævnet, da jeg ikke udadtil har noget at leve op til.

Min træningsplan lige nu ser ud som følger:
3-4xcykling pr uge
1x svømning
1-2 x løb

Jeg vil forsøge at bruge høj intensitet på cyklingen og lave en dobbeltpas

Det bliver spændende om det bliver til noget

Ingen kommentarer: